Cítite to? Ten jarný – skoro letný, sladký a svieži vzduch? To už kvitne baza. Celý rok sa teším na toto obdobie, pretože mi pripomína nie len pekné chvíle, keď každý rok o tomto čase zbierame kvety bazy, ale aj to, že sa blížia moje narodeniny. Tento rok to budú “kristove roky” – teda čaká ma číslo 33. To už? Je to vôbec možné? Ani veriť sa mi nechce, pretože si často spomínam na vtipné situácie, kedy vyšlo najavo, že ja vôbec nemám ani 20, ani 24 ani 28 ale už už 33 :) Niekto by to ľahko zvalil na to, že by mi hádam niekto chcel lichotiť  /veď kľudne a prečo nie/, no ešte že mi nechýba ten zmysel ľahko niekoho prekuknúť. Ja si na také veci zas až tak moc nepotrpím a teraz už aj tak všetci vedia koľká bije :)

Poďme radšej na ten pitný režim. Posledné roky sme sirup vyrábali sami a ani si nepamätám, kedy naposledy sme ho kupovali. Minulý rok sme pozabudli na mätu a medovku z ktorej tiež mal byť sirup, a tak z byliniek boli nakoniec čerstvé nápoje s ľadom, zázvorom a citrónom /recepty neskôr/. Tento rok sa polepším a sirupu bude aj na rozdávanie, na čo sa veľmi tešíme, a urobíme radosť aj druhým. Podľa mňa je to tá lenivejšia časť /verím, že sa na mňa za to nehneváte – vysvetlím to/,  ktorej sa to jednoducho nechce robiť. A no a čo, nevadí, že sa Vám nechce. Na to tu máte Nás, ktorým sa to robiť chce a niektorí sa v tom dokonca vyžívame :) Potom sa zídeme pri poháriku a už sa veľmi tešíme – obaja.

Začnem receptom na “BAZOVÝ SIRUP”. Je to univerzálny recept, takže môžete použiť akékoľvek bylinky, ktoré rastú práve v tomto období.

Navyše je liečivý.

Obrázok

Potrebujeme:

kvety bazy /medovky, mäta/

…prosim strpenie, postup neskôr, musím k lekárovi :)

