Značky

, , , ,

Túto dobrotu môžem hocikedy a v akýchkoľvek množstvách. Teplú aj na studeno. V lete osvieži a v zime zahraje. Priznám sa, že moje telo si ju teraz aj vypýtalo, preto som ju musela uvariť. Naviac je len zo samých dobrých a zdravých”vecí”. Korenie, ktoré v polievke je, sa zahrá s vašimi chuťovými bunkami. A keďže mi už písalo viac ľudí, aby som sa podelila o tento recept, lebo im tiež záleží na svojom zdraví a nieje im jedno, čo jedia, tak som tu s tým receptom. Priznám sa, polievku som robila už veľa krát, a vždy je o trošku iná. Raz hustejšia, raz redšia, alebo mením pomer korenín, podľa toho, na čo mám viac chuť.

Obrázok

Potrebujeme:

4 väčšie mrkvy

3 zemiaky

1 cibuľa

1 petržlen

čerstvý zázvor o veľkosti palca – strúhaný

olivový olej

zeleninový bujón /nemusí byť/

pomarančová šťava /100% džús/

korenie: bobkový list, mletý kardamóm, mleté červené korenie, soľ

Postup:

Na rozohriatom olivovom oleji  speníme pokrájanú cibuľku. Pridáme očistenú a pokrájanú mrkvičku, petržlen, pomiešame a chvíľu dusíme. Keď je zeleninka už trošku mäkká, pridajte mletý kardamóm, 1 lístok bobkového listu a zalejeme teplou vodou tak, aby hladina bola asi 3-4 cm nad zeleninkou. Do polievky pridáme 2 kocky♥ bujónu /nemusí byť/, pokrájané zemiaky a nastrúhaný očistený zázvor. Ja namiesto bujónu dávam sušenú zeleninú zmes – bez glutámanu a soli. Varíme do mäkka.

Keď máme uvarené, vyberiem bobkový list, polievku osolíme, okoreníme a rozmixujeme ponorným mixérom na jemný krém. Pridáme 3 dcl čerstvej šťavy z pomarančov a nevadí, keď pridáte aj dužinu – polievke to bude náramne slušať … to uvidíte, pardón ucítite, keď sa jej nebudete vedieť dojesť :) Premiešame a ešte necháme na chvíľku prejsť varom. Ja som tento krát pridala do polievky aj doma vypestovanú koriandrovú vňať, ktorú som pomixovala až na konci ponorným mixérom.

Na tanieri alebo v miske polievočku môžeme ozdobiť sekanou koriandrovou vňaťou, opraženým mandľovými lupienkami, sezamom alebo tekvicovými semiačkami. Komu chutí, môže tam “šprcnúť” trocha olivového oleja.

Dúfam, že aj Vy sa budete zalizovať tak ako my – aj za ušami :)

Prajem Vám dobrú chuť

