Značky

Dostala som chuť na niečo sladké, ale muselo to byť veľmi rýchle. Dlho som mala chuť na mandle a spomenula som si na túto taliansku dobrotu, ktorú som tam nie raz vyskúšala. Sladkosť pochádza z Castiglione delle Stiviere v provincii Mantova. Recept je tak jednoduchý, že to zvládne naozaj každý. Koláčik neobsahuje ani gram múky, takže je vhodný pre ľudí, ktorí sú na bezlepkovej diéte a starostlivo si vyberajú, čo zjedia. Celý je “samá mandľa”. Kto nemá rád mandle, vyskúšajte ich nahradiť vlašskými orechami. Skúšala som aj verziu pol na pol. Chutil výborne. Piekla som ho v menšej staraj bábovkovej forme po babičke. Je taká príjemne “oblá”. Prosto, páčia sa mi jej tvary.

Obrázok

Recept: 

70 gramov zmäknutého masla

70 gramov cukru – použila som trstinový

1 vajíčko – celé

250 gramov mletých mandlí

1/2 sáčku prášku do pečiva

Postup: 

Všetko spolu v mise zmiešame. Neľakajte sa. Vznikne Vám hutná masa, ktorú vložíme do maslom vymastenej a pomúčenej formy a pečieme 30 minút pri 170°C. Necháme vychladnúť, koláčik vyklopíme, posypeme mandľovými lupienkami a jemne pocukrujeme práškovým cukrom.  Už po desiatich minútach byt voňal po sladkých mandliach s maslom a dostala som chuť na kávu, ku ktorej sa tento koláčik veľmi hodí. Skvelá kombinácia.  Aj keď nezvyknem piť “klasickú malú z koťoga”, teraz som musela … viete si to predstaviť? Namáčať si tie malé sladké kúsky do voňavej horúcej kávy? Úžasné! Koláčik je vďaka opečeným mandliam z vrchu chrumkavý a vo vnútri je príjemné vlhký – skoro až lepivý. 

Tak prosím! Ak si chcete vychutnať takéto chvíle, upečte si túto mandľovú dobrotu. Ja sa už si predstavujem zajtrajší deň v práci – koláčik v mištičke a káva s mliekom :)

ajka

